Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Сьогодні Неділя, 19.05.2024, 10:49
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаємо Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [21]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

ДІАГНОСТИКА ОСОБИСТІСНИХ КОНФЛІКТІВ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ПСИХОМАЛЮНКУ
26.10.2016, 20:18

Шулдик Галина Олексіївна,

БазилюкОксана Анатоліївна

Уманський державний педагогічний

університет імені Павла Тичини,

м. Умань

 

 

ДІАГНОСТИКА ОСОБИСТІСНИХ КОНФЛІКТІВ СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ ПСИХОМАЛЮНКУ

 

Актуальність проблеми пізнання особистісних конфліктів засобами психомалюнку зумовлена відсутністю комплексного аналізу феномена “внутрішніх суперечностей”, а також неопрацьованістю питання про специфіку її методів дослідження. Процес виявлення особистісних конфліктів є найбільш складним і найменш дослідженим не тільки в теоретичному, а й у методологічному аспектах. Такий факт пояснюється специфікою окресленої проблеми, детермінованої глибиннопсихологічними особливостями психіки.

Питання конфліктів (внутрішніх суперечностей) широко репрезентовано у науковій літературі. В українській психології визначилась наукова школа, очолювана В. Г. Ложкіним. Проблема конфлікту здавна перебувала в полі зору і таких науковців, як О. І. Донцов, Т. В. Драгунова, Г. М. Дубчак, Л. М. Карамушка, Є. О. Клімов, М. І. Пірен. На увагу заслуговують праці Н. В. Гришиної, де проблему внутрішніх суперечностей висвітлено крізь призму інших наукових аспектів, а також роботи  української дослідниці Т. Зелінської, яка вивчає проблему амбівалентності атитюдів особистості. Попри численну бібліографію, пов’язану з конфліктологією, проблема внутрішньої суперечливості психіки суб’єкта  залишається відкритою.

Практична психологія покликана орієнтуватися на цілісне пізнання психіки суб’єкта в її свідомих і несвідомих проявах, що потребує розробки якісно нових методів на відміну від традиційних, якими послуговується академічна психологія. Саме цим аспектам і присвячено наше дослідження, яке ґрунтується  на психодинамічній теорії, розробленій акад.Т. С. Яценко.

Метою дослідження є особливості вияву особистісних конфліктів психіки студентів за допомогою аналізу їх психомалюнків.

Опираючись на дослідження Т.С.Яценко та її послідовників, нами зроблена спроба проаналізувати зміст особистісних конфліктів студентів, виявити розбіжність змісту зовнішньо простежуваної конфліктності зі змістом внутрішньої суперечності їх психіки за допомогою психомалюнку.

Аналіз психомалюнків, виконаних студентами, показав:

а) психомалюнки допомагають об’єктивувати особистісні конфлікти, причиною яких є суперечності між свідомими і несвідомими явищами, що протікають у психіці студента;

б) більш чітке розуміня особистісних конфліктів студентів наступає у процесі індивідуальної бесіди зкожним;

б) особистісні конфлікти студенти прагнуть вирішити через різноманітні механізми психологічних захистів – витіснення, сублімацію, раціоналізацію тощо. Але ці механізми не розв’язують конфлікту, а лише до певної міри знімають напругу між свідомістю та несвідомими психічними явищами.

Список використаних джерел

  1. Хорни К. Самоанализ. Психология женщины. Новые пути в психоанализе /К.Хорни . – СПб.: Питер, 2002. – 480 с.
  2. Шулдик А.В. Становлення особистості студента: психологічний аспект : навчальний посібник / А.В.Шулдик, Г.О.Шулдик. – Умань : ФОП Жовтий, 2015. – 219 с.
  3. Яценко Т. С. Взаємозв’язки свідомого і несвідомого в контексті проблеми психологічних захистів / Т. С. Яценко // Психолінгвістика. – 2012. – Вип. 10. - С. 150-159.
  1. Яценко Т.С. Теорія і практика групової психокорекції: Активне соціально-психологічне навчання: навчальний посібник / Яценко Т.С.. – К.: Вища школа, 2004. – 679 с.
Категорія: Мої файли | Додав: Grin
Переглядів: 405 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини
 Сайт управляється системою uCoz