Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Сьогодні Вівторок, 07.05.2024, 02:56
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаємо Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [21]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
26.10.2016, 20:28

Задорожна Олена Віталіївна

Черкаський національний університет

імені Богдана Хмельницького

м. Черкаси

 

ОСОБЛИВОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА  У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 

Метою нашого дослідження було здійснити аналіз роботи психолога в дошкільних навчальних закладах, дослідити деякі форми роботи з дітьми та вихователями.

Виклад основної інформації. Дитячий психолог - фахівець, який допомагає батькам зрозуміти, що відбувається з їхньою дитиною і з ними. Психодіагностична робота здійснюється як з дітьми, так і з дорослими щодо виявлення проблем і пошуку їх рішень. Психолог у дошкільних закладах займає проміжне місце між дітьми, батьками та вихователями.

 На сьогодні головною задачею психолога в дошкільному навчальному закладі є створення та оптимізація умов, які сприяють збереженню психічного здоров’я дітей, забезпеченню їх емоційного благополуччя, вільному і гармонійному розвитку кожної дитини. Психолог у дошкільному навчальному закладі повинен допомагати структурувати освітньо-виховний процес таким чином,  щоб він сприяв розвитку кожної дитини. [3]

Основні напрямки роботи психолога в ДНЗ це: психологічна діагностика, надання психологічної допомоги дітям, батькам та вихователям, корекційно - розвиваюча робота. Психолог  повинен допомагати вихователям та батькам дитини знайти та пояснити приховані причини деяких дитячих невдач, вчинків та особливостей поведінки. Також психолог може допомагати в адаптації дітей до дитячого садка.

Специфікою роботи психолога в садочку є те, що діти у ранньому віці психологічне обстеження проходить без використання тестів. Для дослідження дитини на цьому віковому етапі використовують спостереження за поведінкою дитини та її грою, аналіз малюнків дитини. Вибір методики психологічного обстеження буде залежати від можливостей обстежуваного, тому методики підбираються індивідуально до кожної дитини. [3]

Психолог у ДНЗ може працювати з такими проблемами як:

- Соціальні ситуації: адаптація дитини до садочка, розлучення батьків, випадки сексуального або психічного насильства над дітьми, переїзд на нове місце проживання.

- Агресія, замкнутість, підвищена образливість.

- Страхи та тривожність дитини.

- Проблеми спілкування з однолітками.

- Патологічні звички: кусання або гризіння нігтів, смоктання предметів.

-  Робота  з рівнем психічних процесів (пам'ять, увага, мислення), якщо вони не відповідають віку дитини.

Успішного дитячого психолога відрізняють такі професійні якості як прагнення до пізнання себе та інших, широта інтересів і незалежність поглядів, здатність емоційно притягувати до себе людей, підвищене почуття відповідальності за свої слова і дії, усвідомлення меж своєї компетентності. [3]

Робота психолога в дошкільному навчальному закладі вимагає кваліфікації фахівця з вищою психологічною освітою, зі спеціалізацією в галузі психології розвитку, педагогічної психології, клінічної психології.

Висновки.  Отже, робота психолога в дошкільному навчальному закладі є досить значимою, адже психолог — це саме та людина, яка дбає про психічне здоров'я дитини, хорошу адаптацію до ДНЗ, працює з різними проблемами розвитку дітей.

Також помітна робота психолога і з батьками дітей, саме психолог може вчасно помітити психологічні проблеми дитини та вчасно повідомити про це батькам. Психолог в дошкільному навчальному закладі  допомагає структурувати освітньо-виховний процес та сприяє розвитку кожної дитини.

Список використаних джерел

1.  Артемова Л. В. „Театр і гра”. Вдома, у дитячому садку, в школі: [Пер. з рос. – 2 вид.] – К.: Томіріс, 2002. – 291 с.

2. Бабунова Т. М. Дошкольная педагогика. Учебное пособие. – М.: ТЦ Сфера, 2007. – 208 с.

3. Дуброва В.П., Милашкевич Б.П. Организация методической работы в дошкольном учреждении. – М.: Новая школа, 1995. – 128 с.

 

Науковий керівник: доцент, к.п.н Аврамченко С. М.

Категорія: Мої файли | Додав: Grin
Переглядів: 363 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини
 Сайт управляється системою uCoz