Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Головна | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід
Сьогодні Понеділок, 06.05.2024, 23:20
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаємо Вас Гість
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [21]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОНФЛІКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У СТУДЕНТСЬКИХ ГРУПАХ
27.10.2016, 11:29

Кулієва Оксана Шамуратівна

Уманський державний педагогічний

університет імені Павла Тичини

м.Умань

ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОНФЛІКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

 У СТУДЕНТСЬКИХ ГРУПАХ

 

Зростання напруженості у сучасному суспільстві обумовлює збільшення різноманітних конфліктів та необхідність їх всебічного вивчення з метою нівелювання негативних наслідків та якнайповнішого використання закладених у них позитивних можливостей для розвитку особистості.  Проблема конфлікту належить до числа проблем, що мають глобальний характер.

Як свідчить практика, вміння жити та навчатись в умовах вищого навчального закладу, бажання конструктивно співпрацювати, уникати складних ситуацій у міжособистісної взаємодії безпосередньо пов’язане з індивідуально-психологічними особливостями студентів та відповідною організацією навчально-виховного процесу у ВНЗ.

Відомий англійський філософ Т. Гоббс вказує на три основні психологічні причини конфліктів: суперництво, недовіра, бажання слави. А також це  особистісне суперництво, спортивні успіхи або невдачі, суперництво за увагу викладачів або протилежної статі, матеріальне положення, нездатність налагодження контактів з іншими людьми в силу особистісних якостей, досягнення в навчанні, науковій праці.

Протиріччя є підґрунтям конфліктних ситуацій. Конфліктна ситуація – виникнення і загострення протиріч між членами групи.

Конфлікт (лат. conflictus – зіткнення) – зіткнення інтересів осіб і груп, їхній ідей, протилежних поглядів, потреб, оцінок, рівня прагнень, домагань тощо. В основі конфлікту можуть лежати реальні або ілюзорні, усвідомлені й неусвідомлені протиріччя, спроба вирішення яких відбувається на фоні гострих емоційних станів.

В основі конфлікту лежать суб'єктивно-об'єктивні протиріччя, але ці два явища (протиріччя і конфлікт) не потрібно ототожнювати. Протиріччя можуть перерости у конфлікт. Студентська молодь є об'єктом широких психологічних досліджень як за кордоном, так і в нашій країні. Головна причина інтересу дослідників до студентства пов'язана із зростанням соціально зумовлених вимог до якості підготовки фахівців.

Сучасні дослідження, що проводяться психологами в Україні зумовлюються необхідністю вивчення особливостей у поведінці людей, які мають місце в перехідний період розвитку суспільства. У сучасних вітчизняних дослідженнях різні види конфліктів вивчаються у зв'язку з проблемами вікового становлення особистості; розглядаються фактори, які впливають на їх виникнення та перебіг (Т.М. Титаренко, О.О. Донченко, О.В. Киричук, Л.Е. Орбан, І.А. Грабська та ін.)

Чи можуть у студентській групі, навіть високого рівня розвитку – колективі, виникати протиріччя? Звичайно, адже причини протиріч у студентському колективі можуть бути такі:

•  неадекватна оцінка партнера;

•  завищена самооцінка окремих студентів;

•  порушення почуття справедливості;

•  перекручення окремим студентом інформації про іншого;

•  авторитаризм лідера групи загалом або окремої мікрогрупи;

•  некоректне ставлення один до одного;

•  просто непорозуміння один з одним.

у протиборство, відстоюючи свої цінності, цілі.

Отже, рефлексія недоліків і переваг методів, пошук їх оптимального

сполучення є актуальним завданням соціального психолога, а конфліктологія

повинна вже сьогодні будуватися на системі логічно послідовнихметодологічних й організаційно-технічних процедур, що повинні бути

підпорядковані одному завданню: одержати достовірні знання про конфлікти зметою ефективного керування ними.

Список використаних джерел.

1. Гірник А., БоброА.  Конфлікти. - К., "Основи", 2003.

2.  Дзвінчук  Д. Конфлікти та способи їх подолання // Віче. -1999. - № 5. - С. 11-16.

Категорія: Мої файли | Додав: Grin
Переглядів: 956 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Офіційний сайт кафедри психології Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини
 Сайт управляється системою uCoz